چه نوع پرده نمایشی برای ویدئو پروژکتور هوم سینما مناسب است؟

پرده نمایش ویدئو پروژکتور هوم سینما

به طور کلی دو نوع پرده نمایش برای ویدئو پروژکتور هوم سینما استفاده می شود. یکی رنگ سفید سنتی است که چندین دهه است مورد استفاده قرار گرفته و دیگری خاکستری روشن تا متوسط ​​که به تازگی به بازار معرفی شده است. مفهوم پرده نمایش خاکستری برای اولین بار توسط Stewart Filmscreen با محصول Grayhawk  در سال 2001 معرفی شد و از آن زمان تا کنون پرده نمایش های خاکستری بسیار محبوب شده اند.

در این مقاله به بررسی این دو نوع پرده نمایش ویدئو پروژکتور هوم سینما می پردازیم.

مقایسه پرده نمایش ویدئو پروژکتور هوم سینما

پرده نمایش خاکستری معمولاً پرده نمایش با کنتراست بالا نامیده می شود، زیرا هدف آن‌ها افزایش کنتراست تصویر پروژکتورهای دیجیتال در اتاق‌هایی است که کاملاً تاریک نیستند. پرده نمایش خاکستری نور محیط را که به آن برخورد می کند، بهتر از یک پرده نمایش سفید جذب می کند.

با فرض اینکه ویدئو پروژکتور هوم سینما مانند اکثر پروژکتورهای دیجیتال دارای خروجی لومن کافی باشد، رنگ‌های سفید به‌طور رضایت‌بخشی سفید باقی می‌مانند در حالی که رنگ‌های سیاه عمیق‌تر می شوند. اثر نهایی، افزایش محدوده کنتراست تصویر روی پرده نمایش است.

هنگامی که پرده نمایش خاکستری برای اولین بار در سال 2001 وارد بازار شد، کنتراست پروژکتورهای دیجیتال را به چالش کشید و از آنجاییکه توانست به افزایش کنتراست کمک کند، به یک انتخاب محبوب برای ویدئو پروژکتور هوم سینما تبدیل شد.

با این حال، در طول سه سال گذشته کنتراست پروژکتورهای دیجیتال با سرعتی باور نکردنی ارتقا یافته است به طوریکه بسیاری از دستگاه ها دارای نسبت کنتراست 3000:1 و بالاتر هستند. اگرچه این مشخصات ماهیت تئوری دارند و هرگز در تصاویر به طور واقعی دیده نشده اند اما واقعیت این است که کنتراست در تمام پروژکتورهای دیجیتال در سه سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به همین علت، پرده نمایش های سفید مجددا وارد رقابت با پرده نمایش های خاکستری شده اند.

همچنین بخوانید :  آیا ویدئو پروژکتورهای شورت ترو به پرده نمایش مخصوص نیاز دارد؟ 

 

آیا خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور هوم سینما خاکستری همچنان مقرون به صرفه هستند؟

طی سال های اخیر ادعاهایی شنیده ایم مبنی بر اینکه پروژکتورهای DLP با کنتراست بالا دیگر نیازی به پرده نمایش خاکستری ندارند اما به طور قطع می توان گفت که این چنین نیست. درست است که پروژکتورهای کنتراست بالا هوم سینما وقتی در محیطی با نور کاملاً کنترل شده استفاده می شوند باید با پرده نمایش سفید استفاده شوند. با این حال، معمولا در اکثر خانه ها امکان تاریک کردن فضا به طور کامل وجود ندارد و همیشه مقداری نور از پرده به داخل تابیده می شود یا چند چراغ در نواحی مختلف خانه روشن است. پس شما باید مقداری کنتراست پنهان را در اتاقی که در حال تماشای فیلم یا تصاویر با ویدئو پروژکتور هوم سینما خود هستید، در نظر بگیرید.

آیا واقعا می توانید یک اتاق تئاتر تاریک، با دیوارها، سقف، مبلمان و فرش کاملا تیره داشته باشید؟ آیا قصد دارید بدون نور محیط از ویدئو پروژکتور هوم سینما استفاده کرده و فیلم تماشا کنید، آیا می توانید دقیقا مانند محیط یک سینمای واقعی اتاق خود را تاریک کنید؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت است، بهترین راه حل شما یک پرده نمایش سفید و خرید یک پروژکتور با کنتراست بالا است.

فیلم بازان واقعی تمام تلاش خود را می کند تا این شرایط را برای تماشای فیلم مورد علاقه شان ایجاد کنند که سینمای خانگی کلاسیک در بهترین حالت خود است.

اما اگر امکان ایجاد چنین شرایطی را در خانه خود ندارید بهتر است یک ویدئو پروژکتور هوم سینما با کنتراست کمتر و یک پرده نمایش خاکستری تهیه کنید که هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید و هم به نتیجه دلخواه خود هنگام تماشای فیلم برسید.

همچنین بخوانید :  راهنمای خرید ویدئو پروژکتور آموزشی با بهترین قیمت

 

مزایای پرده خاکستری نسبت به سفید

بیشتر علاقه مندان به داشتن سینمای خانگی فضای کافی برای اختصاص دادن یک اتاق کاملا اختصاصی و تاریک را به تماشای فیلم با پروژکتور هوم سینما ندارند. سیستم‌های پروجکشن اغلب در اتاق‌های نشیمن که دارای دیوارها، سقف‌ها، پرده‌ها و سایر وسایل با رنگ روشن هستند، نصب می‌شوند. بنابراین، حتی زمانی که چراغ‌ها کاملاً خاموش باشند، نور منعکس شده از روی تصویر پرده نمایش، منعکس می‌شود. از

در این شرایط، یک پرده نمایش خاکستری در از بین بردن این نور و در نتیجه حفظ کنتراست روی پرده نمایش موثرتر خواهد بود و تجربه بهتری را برای نمایش تصویر روی پرده به دنبال خواهد داشت.

 

خرید بهترین ویدئو پروژکتور های هوم سینما

در سایت نوآوران فراتک افق هوشمند می توانید بهترین ویدئو پروژکتورهای هوم سینما را از برندهای معتبر اپسون، بنکیو و سایر برندهای مشهور سفارش دهید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص خرید دیتا پروژکتورهای اداری، تجاری، سالن همایش، اتاق جلسه و غیره نیز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

https://www.projectorcentral.com/white_gray_projection_screens.htm

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید