معرفی امکانات ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی

معرفی امکانات ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی

از آنجایی که فیلمسازان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در حال استفاده از امکانات فیلم سه بعدی هستند، به نظر می رسد تقاضای مصرف کنندگان برای خرید ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی نیز روز به روز افزایش پیدا کند.

به همین علت، تولید کنندگان بزرگی نظیر اپسون و بنکیو باید به خریداران این اطمینان را بدهند که نه تنها می توانند محتوای 3D را با ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی به نمایش بگذارند، بلکه می توانند آن را با تمام شکوه و جلوه های فوق العاده ای که دارد، مشاهده کنند.

برای علاقه مندان به سینمای خانگی، امکانات ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی به ویژه هنگام تصمیم گیری برای خرید یک پروژکتور مهم است. پس بیایید بیشتر با این امکانات آشنا شویم.

 

آیا می توانم فیلم های سه بعدی را با ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی تماشا کنم؟

پاسخ ساده به این سوال بله است. همانند نمایشگرهای صفحه تخت، پروژکتورهای زیادی در بازار وجود دارند که از نمایش فیلم سه بعدی پشتیبانی می کنند.

اما اینکه بفهمیم کدام پروژکتور واقعاً از نمایش 3D پشتیبانی می کند بسیار مشکل است. زیرا تاکنون هیچ اصطلاح استانداردی برای مشخص کردن کیفیت پروژکتورهای سه بعدی توسط کنسرسیوم یا انجمن خاصی ارائه نشده تا بتوان صد در صد تایید کرد که کدام پروژکتور این ویژگی منحصر به فرد را دارد.

 

3d ready چیست؟

با اینحال، در حال حاضر، ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک پروژکتور از نمایش سه بعدی پشتیبانی می کند یا خیر این است که برچسب “3D Ready” داشته باشد. برچسب 3d Ready به این معنی است که پروژکتور حداقل از یکی از فرمت های ورودی سه بعدی موجود پشتیبانی می کند.

 

Full HD 3D چیست؟

معمولاً ممکن است عباراتی مانند “Full HD 3D” یا “Full 3D” که توسط برندها هنگام توصیف پروژکتورهای شان بیان می شود را مشاهده کنید. در واقع این عبارات فقط اصطلاحات بازاریابی هستند که به معنای تقویت تصویر دستگاه می باشند. بنابراین، “Full HD 3D” فقط به معنای پروژکتوری است که از وضوح Full HD پشتیبانی می کند و ممکن است 3d ready نباشد. به همین ترتیب، “Full 3D” هیچ ویژگی یا قابلیت ویژه سه بعدی را در خود ندارد، بلکه به معنای همان Full HD 3D است.

همچنین بخوانید :  معرفی دیتا پروژکتور لیزری اپسون Epson EB-L200F

 

کدام ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی بهترین کیفیت تصویر را دارد؟

هنگامی که مشخص کردید کدام پروژکتورهای موجود در بازار از نمایش سه بعدی پشتیبانی می کنند، موضوع بعدی این است که چگونه مطمئن شوید که هنگام تماشای یک فیلم 3D بهترین کیفیت را از نظر وضوح و جذابیت تصویر دریافت می کنید. برای درک این موضوع قبل از اینکه به جزئیات کیفیت بپردازیم، باید اصول سه بعدی را معرفی کنیم.

انسانها و به طور کلی حیوانات قادر به درک عمق هستند زیرا چشم چپ و راست ما هر یک نمای متفاوتی از یک شیء مشابه را می بیند، که مغز ما آن را ترکیب می کند تا حس عمق و فاصله ای را ایجاد کند که به آن عادت کرده ایم.

این پدیده که به نام دید استریوسکوپی شناخته می شود، پایه و اساس نمایش سه بعدی است، زیرا تمام انواع ویدیوهای سه بعدی با ارائه نماهای کمی متفاوت از یک صحنه به چشم چپ و راست این حالت را ایجاد می کنند.

در هر دستگاهی که این قابلیت را دارد، نمایش ویدیوی سه بعدی به نحوی بهینه می شود که هم به خوبی توسط بیننده درک شود و هم تصاویری با کیفیت بالا داشته باشد. البته میزان بهینه شدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل فرمت ویدیوی 3D، عینک استفاده شده و کیفیت کلی ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی می شود.

 

فرمت سیگنال سه بعدی چیست؟

برای بازآفرینی تجربه دید استریوسکوپی، که در آن هر چشم، تصویر متفاوتی را می بیند، پروژکتورهای سه بعدی به راه حلی به نام فریم های متوالی سه بعدی  (یا ورق زدن صفحه) تکیه می کنند که به موجب آن ویدئوی نمایش داده شده به طور متناوب بین فریمی که باید با چشم چپ مشاهده شود و فریمی که با چشم راست مشاهده می شود جابجا می شود. سپس هر فریم از طریق عینک سه بعدی که بیننده استفاده می کند به چشم مربوطه خود هدایت می شود.

اگرچه قبل از کل این فرآیند، فرمت سیگنال سه بعدی است که تعیین می‌کند هر فریم ویدیو چگونه از منبع خروجی به ویدئو پروژکتور لیزری سه بعدی منتقل شود. در نتیجه، نوع فرمت استفاده شده برای ویدیو بر کیفیت تصویر سه بعدی تأثیر می گذارد. در حال حاضر، فناوری ویدیوی سه بعدی که توسط اکثریت قریب به اتفاق پروژکتورهای ready 3d موجود در بازار پشتیبانی می شوند، عبارتند از Side-by-Side، Top-and-Bottom (یا- and-Under Over) و Frame Packing.

همچنین بخوانید :  ویدئو پروژکتور آموزشی از کجا بخریم؟

 

کدام فرمت سیگنال ویدیوی سه بعدی بهتر است؟

فرمت Frame Packing فرآیند تقسیم مورد استفاده در فرمت‌های Side-by-Side و Top-and-Bottom را کنار می‌گذارد و در عوض دو فریم – یکی برای چشم چپ و دیگری برای چشم راست – را با وضوح کامل در یک فریم واحد ترکیب می‌کند. بنابراین، در فریم پکینگ هیچ افزایش مقیاس و هیچ تخریب تصویری وجود ندارد.

 

از آنجایی که Frame Packing شامل فریم‌هایی می‌شود که در واقع تصاویری با وضوح کامل است، داده‌ها و پهنای باند مورد نیاز برای این فریم، حجیم تر از سیگنال های Side-by-Side یا Top-and-Bottom است. در نتیجه، فرمت Frame Packing بیشتر در فیلم‌های سه‌بعدی Blu-Ray استفاده می‌شود، در حالی که فرمت‌های Side-by-Side یا Top-and-Bottom برای استریم یا محتوای دانلود شده متداول هستند.

 

بهترین ویدئو پروژکتور لیزری اپسون

ویدئو پروژکتور اپسون مدل L200F را می توان به عنوان یکی از بهترین پروژکتورهای لیزری موجود در بازار معرفی کرد. این مدل دارای وضوح تصویر (رزولوشن) : FULL HD – 1920*1080 dpi می باشد که به عنوان سینمای خانگی می تواند تمامی نیازهای شما را براورده کند.

همچنین شدت روشنایی 4500 انسی لومن به شما اطمینان می دهد که حتی در محیط هایی که نور زیادی وجود دارد، فیلم ها را با کیفیت بالایی ببینید.

از دیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور لیزری اپسون مدل L200F می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نسبت کنتراست: 2,500,000:1

عمر لامپ: 30,000 ساعت در حالت اقتصادی

پورت های ورودی و خروجی: HDMI – USB -LAN – AUDIO

برای خرید این ویدئو پروژکتور و استعلام قیمت و مشخصات سایر مدل های اپسون می توانید با کارشناسان نوآوران فراتک افق هوشمند در ارتباط باشید.

 

https://www.benq.com/en-us/knowledge-center/knowledge/3d-projectors-and-3d-glasses-what-to-know-before-i-buy-them.html#:~:text=with%20my%20projector%3F-,Can%20I%20watch%203D%20movies%20on%20a%20projector%3F,market%20that%20support%203D%20viewing.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید