پروژکتور هوم سینما DLP بهتر است یا LCD    

پروژکتور هوم سینما DLP

تنوع رنگ بسیار بالا، عمق رنگ بیشتر و قابل حمل بودن، پروژکتور DLP را به انتخابی مدرن تر و همه کاره  در قرن 21 تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب پروژکتور هوم سینما DLP را در مقایسه با ویدئو پروژکتور LCD با هم بررسی کنیم.

 

مزایای پروژکتور هوم سینما DLP چیست؟

از مهمترین مزایای ویدئو پروژکتور DLP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

قابلیت حمل

پروژکتورهای DLP مدرن‌تر، دستگاه های کوچک‌تر و سبک‌تری هستند، زیرا از فناوری ریزتراشه و میکرو آینه استفاده می‌کند. اگر یک ویدئو پروژکتور جیبی قابل حمل یا یک مینی پروژکتور باکیفیت می‌خرید، احتمالاً  از نوع DLP است.

 

کمتر دیده شدن پیکسل ها

یک نقص عمده در پروژکتورهای LCD که در پروژکتور هوم سینما DLP برطرف شده این است که پیکسل های کمتری روی پرده نمایش دیده می شوند، بنابراین تصویر صاف تر و یکدست تر به نظر می رسد. دلیل مشاهده پیکسل های کمتر این است که فضای کمتری بین پیکسل ها در تنظیمات DLP وجود دارد.

 

تجربه تماشای فیلم مانند پرده سینما

اگر فیلم های HDTV یا فیلم‌های HD را با پروژکتور 1080p یا 4k  از نوع DLP  مشاهده می‌کنید، به علت کیفیت رنگ تصویر، تجربه‌ای سینمایی و فوق العاده خواهید داشت.

 

کیفیت تصویر خوب پروژکتور هوم سینما DLP

اگرچه کیفیت تصویر به وضوح ال سی دی نیست، اما واقعا خوب است و حتی هنگام فشرده کردن تصویر آن را به صورت پیکسل نمایش نمی دهد. پخش محتوای ویدئویی روی پروژکتور هوم سینما DLP       تا حدودی روانتر اجرا می شود.

 

تنوع لامپ بیشتر

پروژکتورهای DLP دارای لامپ متنوع تری نسبت به LCD هستند. می توانید از LED (دیود ساطع کننده نور) یا لامپ های استاندارد در این دستگاه ها استفاده کنید.

همچنین بخوانید :  آموزش از طریق ویدئو کنفرانس

 

کنتراست بالاتر

پروژکتور DLP کنتراست بالاتری نسبت به پروژکتور LCD دارد، به این معنی که اگر عمق رنگ را در دستگاه نوع DLP با LCDمقایسه کنید، رنگ‌های سفید، روشن‌تر، رنگ های مشکی‌های تیره تر و متن‌ها و جزئیات واضح‌تر دیده می شوند.

 

معایب پروژکتور هوم سینما DLP چیست؟

با وجود مزایای بسیار زیاد، پروژکتور  DLP دارای معایبی نیز می باشد، از جمله:

 

کیفیت تصویر پایین تر

هرچند پروژکتور هوم سینما DLP دارای کنتراست بالاتر و تصاویر رنگارنگ تری نسبت به LCD است اما وضوح تصویر آن در مقایسه با آنچه LCD به نمایش می گذارد به خصوص پروزکتورهای LCD مدرن، ضعیف تر است.

 

افکت رنگین کمان

امکان مشاهده افکت رنگین کمان روی تصویر در پروژکتور DLP وجود دارد.

 

اشباع رنگ کمتر و رنگ‌های قرمز و زرد ضعیف‌تر

کیفیت قرمزها و زردهای پروژکتور  DLP  نسبت به LCD ضعیف‌تر است. همچنین در مقایسه با نمونه LCD خود، اشباع رنگ یا شدت رنگ کمتری دارد.

 

نیاز به لومن بیشتر

در فضایی که نور محیط وجود داشته باشد، ویدئو پروژکتور ال سی دی در مقایسه با یک پروژکتور DLP به لومن کمتری نیاز دارد تا تصویر واضح تری نمایش دهد.

 

قیمت بالاتر پروژکتور هوم سینما DLP

محدوده قیمت پروژکتور  DLP از پروژکتورهای LCD گران تر است.

 

نویز

وقتی از پروژکتور DLP استفاده می کنید صدای نویز بیشتری شنیده می شود.

 

مزایای پروژکتور هوم سینما  LCD چیست؟

در مقایسه با پروژکتور  DLP می توان مزایای زیر را برای مدل های ال سی دی برشمرد:

 

تصویر واضح تر

در مقایسه با پروژکتورهای DLP، پروژکتور LCD علیرغم عمق رنگ سیاه بیشتر و تغییرات رنگی کمتر، کیفیت تصویر واضح تر و بالاتری تولید می کند که هنگام مشاهده فیلم های HD بیشتر احساس می شود.

همچنین بخوانید :  آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور آموزشی

 

مصرف برق کمتر

پروژکتور هوم سینما DLP  در مقایسه با فناوری LCD قدیمی تر، توان یا وات بیشتری مصرف می کند. بنابراین، اگر بخواهید هنگام تماشای فیلم در سینمای خانگی خود در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، پروژکتور LCD از نظر مصرف انرژی اقتصادی تر است.

 

حرارت کمتر و عملکرد بی سرو صدا تر

هر مدل پروژکتور LCD بی صدا تر از بی صداترین پروژکتورهای DLP کار می کند. به نوبه خود، گرمای کمتری تولید می‌کند و صرفنظر از محدودیت‌های استاندارد عمر لامپ، دوام طولانی‌تری دارد.

 

دینامیک رنگ غنی تر

حتی زمانی که نور در محیط وجود داشته باشد، پویایی رنگ پروژکتور هوم سینما ال سی دی، غنی تر و شدیدتر باقی می ماند. اشباع رنگ در این نوع پروژکتور حتی در مواجهه با وجود نور روز مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

 

مقرون به صرفه تر بودن قیمت پروژکتور هوم سینما LCD

در مجموع می توان گفت، مزایای یک پروژکتور LCD با همان قیمت پروژکتور DLP، بیشتر است.

 

بدون جلوه رنگین کمان

فقط دستگاه های پروژکتور DLP فیلتر یا افکت رنگین کمان را روی تصاویر ایجاد می کنند.

 

معایب پروژکتور هوم سینما LCD چیست؟

کنتراست کمتر

عمق رنگ مشکی کمتر

حجیم تر و بزرگتر بودن دستگاه

پیکسل‌های قابل مشاهده بیشتر

امکان کار فقط با لامپ استاندارد

 

خرید بهترین پروژکتور هوم سینما DLP

اگر قصد خرید بهترین پروژکتور هوم سینما DLP یا LCD از برندهای معتبر epson, benq, …را دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

https://projectorninja.com/dlp-vs-lcd-projector-whats-the-difference/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید