ویدئو پروژکتور لیزری بخریم یا لامپی؟

پروژکتور لامپی یا لیزری

تفاوت پروژکتور لامپی یا لیزری در منبعی است که نور را تولید می کند. با توجه به تکامل مداوم فناوری پروژکتور، در چند سال گذشته شاهد رشد انواع مختلف پروژکتورها بوده ایم که منبع نور آنها از لامپ تامین نمی شود بلکه با استفاده از نور لیزر یا چراغ های LED کار می کنند.

این تغییر در تکنولوژی بسیاری از خریداران را دچار سردرگمی کرده و آنها نمی دانند پروژکتور لامپی یا لیزری را خریداری کنند و کدامیک برای نیازهای آنها بهتر است.

اولین پروژکتور بدون لامپ، پروژکتور LED بود که از چراغ های LED جداگانه برای تولید هر یک از رنگ های اصلی در مدل رنگی RGB استفاده می کرد.

نوع اصلی دیگر پروژکتورهای بدون لامپ، پروژکتور لیزری است که می تواند از یک لیزر آبی برای تولید کل نور مورد نیاز یا مانند پروژکتور LED، از لیزرهای جداگانه برای تولید هر یک از رنگ های اصلی RGB استفاده کند.

 

با وجود این سه انتخاب، درکنار این واقعیت که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، طبیعی است که مصرف کننده این سوال را مطرح کند که از بین پروژکتور لامپی یا لیزری، کدام نوع را باید خریداری کند. در این مقاله ویژگی های هریک از این پروژکتور را بررسی می کنیم تا خریداران بتواند بهترین نوع را براساس نیاز خود انتخاب کند.

 

مقایسه منابع مختلف نور در ویدئو پروژکتور لامپی یا لیزری

مقایسه سه نوع منبع نور، براساس تفاوت‌های اصلی در عملکرد رنگ، روشنایی، قیمت، دوام/طول عمر، زمان روشن/خاموش و تأثیر آنها بر محیط زیست انجام می گیرد.

 

عملکرد رنگ پروژکتور لامپی بهتر است یا لیزری؟

از آنجایی که اکثر پروژکتورهای لیزری برای تولید هر رنگ اصلی RGB از نورلیزرهای جداگانه استفاده می کنند، در مقایسه با پروژکتورهای لامپی معمولی، قادر به تولید رنگ های خالص تر و اشباع تر هستند. از طرفی در پروژکتورهای لامپی طیف رنگی ​​هنوز به Rec محدود است که استاندارد رنگ برای تلویزیون‌های متوسط ​​با کیفیت بالا است، در حالی که پروژکتورهای LED و لیزری به طور کلی دارای طیف رنگی استاندارد رنگی گسترده‌تر DCI-P3 هستند و برخی از پروژکتورهای لیزری حتی می‌توانند وسعت رنگ خود را به استاندارد رنگ  BT.2020 یا بالاتر توسعه دهند.

همچنین بخوانید :  راهنمای خرید و قیمت ویدئو پروژکتور مدارس

 

روشنایی پروژکتور لیزری بیشتر است یا لامپی؟

یکی دیگر از جنبه های مهم عملکرد پروژکتور که برای بسیاری از مصرف کنندگان عامل اصلی در فرآیند تصمیم گیری است، روشنایی است. در این خصوص، مقایسه ویدیو پروژکتورهای لامپی یا led نشان می دهد که نوع لامپی دارای مزیتی نسبت به پروژکتورهای LED – به ویژه نوع قابل حمل – هستند، زیرا پروژکتور لامپی معمولی قادر است بیش از 4000 لومن نور را در مقایسه با 1800 لومن یک پروژکتور LED قابل حمل معمولی پروژکت کند. اما مقایسه ویدئو پروژکتورهای لامپی یا لیزری نشان می دهد که پروژکتورهای لیزری همچنان نسبت به انواع دیگر پروژکتورها برتری دارند، زیرا باکیفیت ترین مدل های آنها می توانند به معیار بیش از 10000 لومن دست پیدا کنند.

 

دوام / طول عمر کدام نوع بیشتر است؟

همانطور که هر کسی که چراغ خانه خود را به علت سوختن لامپ تعویض کرده، می داند، طول عمر لامپ های رشته ای سنتی به شدت کمتر از لامپ های LED است. همین امر در مورد پروژکتورها نیز صادق است.

ویدئو پروژکتورهای LED یا لیزری به طور متوسط طول عمری معادل 20000 ساعت دارند که ​​در مقایسه با طول عمر کمتر از 10000 ساعت یک پروژکتور لامپی معمولی،. فوق العاده است.

 

زمان روشن/خاموش کدام دستگاه کمتر است؟

ویدئو پروژکتورهای لامپی، به دلیل استفاده از لامپ‌های رشته‌ای، هر زمان که روشن یا خاموش می‌شوند نیاز به گرم شدن و خنک شدن دارند و در مقایسه با پروژکتورهای LED یا لیزرهایی که به چنین ملاحظاتی نیاز ندارند، سرعت روشن و خاموش شدنشان کندتر است.

همچنین بخوانید :  بررسی ویژگی های ویدئو پروژکتور سالن آمفی تئاتر

 

اثرات زیست محیطی ویدئو پروژکتور لیزری کمتر است یا لامپی؟

به جز این واقعیت که پروژکتورهای لامپی نیاز به تعویض به موقع لامپ دارند، که ضایعات اضافی تولید می کند، لامپ های آنها (و سیستم خنک کننده مرتبط با آنها) نیز برای کار کردن به انرژی بیشتری نیاز دارند، که ممکن است عامل مهمی برای کسانی باشد که از نگرانی های مربوط به محیط زیست و گرم شدن زمین آگاه هستند. از طرف دیگر، در مقایسه هزینه های انرژی نیز مشخص شده، ویدئو پروژکتور لیزری یا ال ای دی به طور کلی مصرف انرژی کمتری دارد.

 

ویدئو پروژکتور لیزری یا لامپی از کجا بخریم؟

شرکت نوآوران فراتک افق هوشمند با تامین انواع ویدئو پروژکتور لیزری یا لامپی از برندهای معتبر اپسون، بنکیو  و غیره توانسته تقاضای طیف وسیعی از مشتریان را که با اهداف مختلف آموزشی، تجاری یا سینمای خانگی نیاز به تهیه دستگاه های پروژکتور دارند برطرف کند.

اگر به دنبال خرید بهترین ویدئو پروژکتور لیزری یا لامپی با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا مدل های مختلف موجود را در سایت بررسی کرده و به صورت آنلاین سفارش دهید.

 

https://www.projectorpoint.co.uk/news/lamp-vs-laser-projectors-which-is-right-for-you

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید