خرید آنلاین انواع ویدئو پروژکتور

انواع ویدئو پروژکتور

انواع ویدئو پروژکتور از تجهیزات اصلی برای نمایش تصاویر در منازل، مراکز آموزشی، اماکن تجاری و سالن های همایش به شمار می رود. این دستگاه با استفاده از ورودی های خود ضمن دریافت و پردازش تصاویر و داده ها از سیستم های دیگر مانند تلویزیون، دوربین دیجیتال و کامپیوتر، تصاویر را بر روی صفحه به تصویر می کشد. در حال حاضر، دستگاه های پروژکتور به بخش جدا نشدنی از سالن های سینما، مدارس، دفاتر و اتاق های کنفرانس تبدیل شده اند.

 

 

مهم ترین ویژگی های انواع ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور به عنوان یک وسیله دیجیتالی، قابلیت انتشار و انعکاس سیگنال های صوتی و تصویر را در ابعاد بزرگ تر از اندازه واقعی، بر روی سطوح صاف، فراهم می آورد. ساختار این دستگاه از دو بخش مهم با عنوان لنز و لامپ تشکیل گردیده است. به طور معمول، بزرگ‌نمایی تصاویر دریافتی از طریق عدسی یا لنز دستگاه پروجکشن صورت می گیرد. همچنین، وظیفه نمایش تصاویر بر روی پرده بر عهده لامپ دستگاه می باشد.

برای تولید تصویر در دستگاه دیتا پروژکتور غالبا از 3 تکنولوژی مختلف LCD/DLP/LCOS استفاده می گردد. فناوری LCD (Liquid Crystal Display) از محبوب ترین فناوری‌ها برای تولید این دستگاه ها به شمار می رود. Video projector دارای فناوری LCD از تولید رنگ و کیفیت تصویر بالایی بهره می برد. این دستگاه برای ساخت سینمای خانگی، استفاده در سخنرانی ها و سمینارها و جلسات، از بهترین گزینه ها محسوب می شود. فناوری DLP (Digital Light Processing) تصاویر دریافتی را با عمق و وضوح بیشتر و صاف تر در معرض نمایش قرار می دهد. دستگاه های طراحی شده با تکنولوژی پردازش نور دیجیتال (DLP) برای استفاده در مصارف آموزشی و تجاری بسیار کاربرد دارند.

 

 

انواع ویدئو پروژکتور از لحاظ نوع کاربرد

– ویدیو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور خانگی، از انواع ویدئو پروژکتور مناسب برای تماشای فیلم های سینمایی هیجان انگیز و جذاب به شمار می رود. از این دستگاه به عنوان جایگزین مناسب تلویزیون نام برده می شود. این سیستم از کیفیت و رزولوشن بسیار بالایی برخوردار می باشد. نمایش فرمت های تصویری با وضوح و کنتراست بالا و با جزئیات کامل، سازگاری با انواع دستگاه های پخش از قبیل DVD/Disc/Blu-ray را می توان از مهم ترین ویژگی های این نوع از Video Projector قلمداد نمود.

همچنین بخوانید :  ویدئو پروژکتور NEC مدل P554UG

– دیتا پروژکتور آموزشی

این نوع از ویدئو پروژکتورها با هدف بهبود یادگیری و آموزش و ایجاد تعامل بیشتر در فضاهای آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. در دنیای حال حاضر، این دستگاه ها به یک روش کاربردی و موثر برای یادگیری تعامل بهتر در میان دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده اند. ارتقای سطح آموزشی، مدیریت بهتر زمان و کلاس درس، ایجاد تنوع بیشتر در شیوه های آموزشی و امکان یادداشت برداری سازمان یافته توسط اساتید، از مهم ترین مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور آموزشی تلقی می گردد.

– ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس

ویدئو کنفرانس سالن کنفرانس برای نمایش اسلاید یا مطالب در مراکز تجاری و ادارات مورد استفاده واقع می شود. این دستگاه ها از لحاظ مکانیزم عملکرد کاملا شبیه به مدل های خانگی کار می کنند. با این وجود، امکان به نمایش گذاشتن تصاویر بزرگ تر با وضوح و کیفیت بسیار بالا، توسط video projector مخصوص سالن کنفرانس وجود دارد. امکان پخش زنده ویدئوها، عدم کاهش کنتراست در نور مستقیم، ارائه دید و روشنایی بالا در شرایط مختلف و دوام و طول عمر بالا، مهم ترین مشخصات اانواع ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس را شامل می شود.

 

انواع ویدئو پروژکتور  از لحاظ برند تولیدکننده

– ویدیو پروژکتور هیتاچی

برند هیتاچی (Hitachi) از کمپانی های معتبر در زمینه تولید انواع انواع ویدئو پروژکتور به شمار می رود. پروجکشن های برند هیتاچی مطابق با جدیدترین و به روزترین فناوری ها نظیر تکنولوژی LCD3/DLP ساخته می شوند. عملکرد شبیه سازی داده ها (Cloning Function)، فناوری منحصر به فرد Image Care جهت دستیابی به تصویر شفاف و واضح، قابلیت Image Optimizer به منظور تنظیم روشنایی تصاویر و قابلیت Accentualizer (شفافیت تصویر در فضاهای دارای نور زیاد) را می توان از برجسته ترین مشخصات ویدئو پروجکشن های هیتاچی قلمداد نمود.

– دیتا پروژکتور مکسل (Maxell)

ویدئو پروژکتور برند مکسل، از دیگر دستگاه های باکیفیت و کاربردی موجود در بازار به شمار می رود. پروجکشن های برند Maxell حاصل همکاری کمپانی های مکسل و هیتاچی در طی سال های اخیر می باشند. این محصول با نام تجاری Maxell و با همان کیفیت پروجکشن های هیتاچی تولید و به بازار عرضه می گردد. از مهم ترین ویژگی های انواع ویدئو پروژکتور برند مکسل می توان به قابلیت Smart Device Control، Perfect fit و Wireless Capability، اشاره نمود.

همچنین بخوانید :  چرا ویدئو پروژکتور اوپتما بخریم؟

– ویدئو پروژکتور پاناسونیک

دستگاه های ویدئو پروژکتور Panasonic از دیگر تجهیزات باکیفیت و کاربردی محسوب می شوند. این کمپانی متناسب با نوع نیاز کاربران، مدل های مختلفی از پروجکشن ها را تولید می نماید. برخورداری از قابلیت های منحصر به فرد، امکان تصحیح و تنظیم رنگ، قابلیت چرخش خودکار تصاویر، قابلیت زوم، لامپ با قدرت بالا و کیفیت و دوام مطلوب، برخی از ویژگی های این محصول را در بر می گیرد.

– ویدئو پروژکتور اپسون (Epson)

قیمت مناسب، کیفیت بالای تصویر و امکانات متمایز، انواع ویدئو پروژکتور برند اپسون را در ردیف دستگاه های پرفروش و محبوب در سطح جهان قرار داده است. ایجاد تصویر بزرگ با شفافیت و کنتراست بالا، انتشار صدای شفاف و رسا، عملکرد سریع و روان و برخورداری از حالت Eco جهت صرفه جویی در میزان مصرف برق، از مشخصات پروجکشن های شرکت اپسون به حساب می آید.

 

 

مهم ترین موارد کاربرد انواع ویدئو پروژکتور

انواع ویدئو پروژکتور متناسب با نوع نیاز و نحوه استفاده در بسیاری از حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده در مراکز آموزشی و کلاس های درسی و دانشگاه ها، فضاهای اداری و کاری، سالن کنفرانس و جلسات، تبلیغات و نمایشگاه ها اعم از داخلی و خارجی و سینمای خانگی، از مهم ترین موارد کاربرد ویدئو پروجکشن قلمداد می گردد.

ناگفته نماند که در هنگام خرید انواع ویدئو پروژکتور می بایست عوامل و مولفه های مختلفی را مدنظر قرار داد. منبع نور (لامپ)، شدت روشنایی (Brightness)، کنتراست (Contrast)، قابلیت HDR، وضوح تصویر یا Resolution، نسبت ابعاد تصاویر، نسبت پرتاب پروجکشن، ابعاد صفحه نمایش، امکان زوم، قابلیت تصحیح زاویه تصویر، بلندگوی داخلی و درگاه های ارتباطی، از پارامترهای مهم در این زمینه تلقی می گردند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید