آیا خرید ویدئو پروژکتور 4k خانگی به صرفه است؟

ویدئو پروژکتور گیمینگ 4k

مدل های مختلفی از ویدئو پروژکتور 4k امروزه در بازار موجود است و به عنوان یک ارتقاء یا نسل بعدی HD شناخته می شوند. وقتی می گوییم HD، به High Definition اشاره داریم، که منظورمان میزان وضوح دستگاه یا همان 1080در1920 است.

اما وضوح UHD یا 4k که هر دو یک میزان وضوح را توصیف می کنند، به 3840 در 2160 پیکسل اشاره دارد، اگرچه ممکن است در برخی دستگاه ها با وضوح 4096 در 2160 نیز ارائه شود.

در هر صورت، خرید پروژکتورهای 4k دیگر تنها محدود به مشاغل بزرگ یا افراد ثروتمند نیست بلکه در حال حاضر به علت کاهش قیمت این دستگاه ها، مخاطبان مختلف حتی به عنوان سینمای خانگی یا برای بازی نیز این مدل ویدیو پروژکتورها را خریداری می کند.

 

4k واقعی یا 4k پیشرفته؟

به طور عمده دو نوع پروژکتور 4k وجود دارد: پروژکتورهای 4k واقعی و پروژکتورهای 4k پیشرفته. هر دوی این ها محتوای 4k را پخش می کنند، اما یک تفاوت مهم بین آنها وجود دارد.

4k واقعی، دارای وضوح 8.3 مگاپیکسل است و با استفاده از چیپست DLP 4k UHD با پردازش تصویر پیشرفته، رزولوشن 4k واقعی را نشان می دهد و سرعت سوئیچ پیکسل فوق العاده سریع را تضمین می کند. رزولوشن آن معادل 3840 در 2160 با 8.3 میلیون پیکسل متمایز برای هر فریم، چهار برابر بیشتر از Full HD 1080p است.

4k پیشرفته عمدتاً به نسخه محدودتر و کندتر این فناوری تغییر پیکسل اشاره دارد که اکثرا رزولوشن 2k یا 4.1 مگاپیکسل را نشان می دهد، اما تصویر را دوبار پروجکت می کند تا ظاهراً 8.3 مگاپیکسل را روی صفحه نمایش نشان دهد.

هر دو نوع پروژکتور 4k پیشرفته و واقعی تصاویر عالی و با جزئیات فوق العاده را نشان می دهند و تفاوت آنها فقط در هنگام نمایش بر روی پرده سینما قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید :  راهنمای خرید ویدئو پروژکتور سالن همایش

ویدئو پروژکتور 4k از نظر کیفیت، جزئیات، وضوح و تمام جنبه‌های دیگری که در ایجاد تجربه سینمای خانگی خود به دنبال آن هستید، برتر است، و امروزه قیمت مدل های آن بسیار کاهش پیدا کرده است، و خرید پروژکتورهای 4k مقرون به صرفه شده اند.

 

چرا باید ویدئو پروژکتور های 4k را به جای هر رزولوشن دیگری انتخاب کنید؟

زمانیکه یک ویدئو پروژکتور 4k می خرید انتظار دارید که یک تجربه سینمایی را به راحتی در اتاق نشیمن خود بازسازی کنید. نزدیکترین تجربه، علاوه بر اندازه پرده نمایش، هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن، دیدن تصاویر با بالاترین کیفیت است. پروژکتورهای 4k به شما این توانایی را می دهند که دقیقاً این کار را انجام دهید.

ایجاد یک مینی سینمای خانگی با تراکم پیکسلی 4k طبیعی ترین حالت به نظر می رسد و با ویژگی HDR به ایجاد زنده ترین رنگ ها کمک می کند.

ویدئو پروژکتور 4k عمیق ترین رنگ های طبیعی را هنگام تماشای مسابقات ورزشی امکان پذیر می کند.

تا پیش از ظهور ویدیو پروژکتورهای 4k اکثر تماشاگران از تصاویر مبهم یا تصاویر محو ناراضی بودند اما مدل های مدرن 4k عملاً این نواقص را برطرف کرده اند. رزولوشن 4k در حال حاضر، واقعی ترین تصاویر را نمایش می دهد.

همچنین دیگر خریدی نیست که فقط برای ثروتمندان امکان پذیر باشد. پروژکتورهای مقرون به صرفه و سطح بالا به طور گسترده از وضوح 4k پشتیبانی می کنند. در مجموع، اگر قصد دارید خود را در تجربه ای غرق کنید که زنده ترین و رنگارنگ ترین تصاویر را بازسازی می کند، ویدئو پروژکتور 4k بهترین انتخاب است.

همچنین بخوانید :  بهترین برند برای خرید ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس

 

آیا پروژکتورهای 4k برای بازی خوب هستند؟

نکته اصلی این است که این پروژکتورها بزرگ ترین و چشمگیرترین صفحه نمایش (و همه جانبه) را برای بازی های ویدیویی فراهم می کنند. و اکنون که پروژکتورهای متمرکز بر بازی  4k با  ۶۰ هرتز HDR، تاخیر ورودی کم که با سریع‌ترین تلویزیون‌ها مطابقت دارد و گزینه‌های نرخ تازه‌سازی بالا در وضوح 1080p وجود دارند، شما یک انتخاب عالی برای نمایشگر با فرمت بزرگ دارید که برای PS5 و Xbox Series X/S و هر کنسول بازی دیگری بهینه شده است.

 

مزایای خرید ویدئو پروژکتور 4k

  • بازآفرینی یک تجربه سینمایی
  • زنده ترین و رنگارنگ ترین تصاویر برای پخش فیلم، بازی و مسابقات ورزشی
  • کیفیت بالا
  • مقرون به صرفه
  • برطرف شدن محدودیت های کیفیت تصویر پروژکتورهای قدیمی

 

 

خرید بهترین ویدئو پروژکتور 4k

پروژکتورهای 4k از برندهای معتبر اپسون یا BenQ به لطف فناوری CinematicColor، تصاویر را با رنگ‌های دقیق‌تر نمایش می دهند. این بدان معنی است که آنها رنگ و کنتراست فوق العاده ای را در بازی ها و همچنین در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ارائه می دهند.

قابل ذکر است که پروژکتورهای 4kمخصوص بازی نیز طراحی شده اند که دارای سرعت تاخیر کم و صدای قدرتمندی هستند، بنابراین نیازی به سرمایه گذاری برای خرید بلندگوهای خارجی ندارید، مگر اینکه واقعاً بخواهید در بازی غرق شوید.

بنابراین، اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر از تماشای فیلم یا بازی کردن هستید، ویدئو پروژکتور 4k گزینه بسیار جذابی است که می توانید در نظر بگیرید.

کارشناسان شرکت نوآوران فراتک افق هوشمند می توانند شما را در خرید بهترین مدل ویدئو پروژکتور های فول اچ دی و فور کی راهنمایی کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
سلام
چطوری میتونم کمکت کنم؟
Call Now Buttonتماس بگیرید